dilluns, 14 de març del 2016

Cançons sobre Manresa


De fora de la ciutat i de dins estant, el nom de Manresa amb més o menys qualificatius i descripcions, ha anat sortint en la música. Escoltem-ne uns quants (cliqueu el títol):

"Amor meu, vine aquí,
ballem l'últim tango a Manresa,
i abans de que quedis estesa,
garrella meva, has de fruir.
Si el trobes estantís,
aquest últim tango a Manresa,
jo et cantaré la Marsellesa


Fusioon: "Suite Minorisa" (1975)


La Brigada Fantasma: "Manresa de nit" (1981)
"Manresa de nit, 
Manresa de nit,
petita ciutat adormida
a la vora del temps
reposa la vida
de negre i argent."


Cabrianes Motor City: "Manreskà" (90')

Gossos: "Baby only you" (1996)
"Sé que era divendres, 
sortia del "Rio" perquè estava cansat
quan un cotxe va parar 
i ella va baixar. 
Acompanya'm a donar el volt
que avui jo em trobo sol, 
dins del cotxe vam fer de tot
i ella em deia tu, només tu."

Brams: "De bar en bar" (1999)
"De bar en bar

de Salses a Guardamar

Si són Fires a Girona
a Banyoles o a Figueres
l'Aplec del Cargol
l'Alternativa de Manresa
Agafa la garrafa 
que és festa major"


M'apunto a Manresa (2005)
“El nostre amor és savi,
m'apunto a tu 
no busco res a canvi 
m'apunto a tu. 
i encara que em facis mal, 
tu ets el pa i jo sóc la sal 
de Manresa ara i per sempre 
formo part 
el nostre amor és màgic, 
m'apunto a tu”


Julio Madrid: "Manresa es mi ciudad" (2007)
"Es Catalunya central
una bonita ciudad 
que se llama Manresa 
la Catalunya central. 
Es Catalunya central
una bonita ciudad 
donde el milagro de la luz
es hizo un dia realidad."



Els Pets: "Mala cara" (2007) 
"Tu treballes a Manresa,
jo quan plego agafo el tren.
Tinc només la nit per veure´t
en aquell bar d'ambient."

Ai Ai Ai: "Vaig i Vinc" (2008)
"Del túnel de Parpers passat Argentona
Enfilo Granollers i me'n vaig a Vic
Jalem al Petricó tot passant l'estona
I faig cap a Manresa de content"


"És divendres i estic amb mi
Tinc calés a la butxaca,
és estrany també en mi
Vaig amb presses caminant
Des de lluny ja veig la plaça
i que hi sigui per molts anys
Dins l'Havana, és un lloc estrany
que si hi vas és com ser a casa
i sinó un parany
Les ampolles van desfilant,
és el ritme frenètic
que al Roger li agrada tant"

La Cosa es Mostra: "Manresa" (2010)
"Aquí hay casas ocupas
chulos con gorras i rupas
yonkis fumando plata
Manresa city hoy
la ponemos en el mapa"



"Barcelona está llena de arte
Andalucía le vino a cantar
Y nuestro duende ya está en todas partes
Y en los alrededores de la gran ciudad
Santa Coloma, Manresa y Tarrasa
San Adrián, Badalona y Mollet"

Bye Bye Pedro: "Bye Bye Manresa" (2012)
"Hoy sale el sol
en mi ciudad
es Manresa
i no está tan mal.
Tienes que venir
a visitar
la calle Cós i la calle hospital
es donde mejor te trataran."

La Coixinera "Mar i muntanya"(2013)

"A Berga trobem la Patum
I allà a Alcoi com és costum
Tenen els moros i cristians
Però tots són bons catalans
A Arenys en pengen naps i cols
I a Canaletes pel futbol
A Manresa, Correfoc
Un que no és vist enlloc"
Sabor de Gràcia: "Gitanos Catalans" (2015)
"Hi ha gitanos a Gràcia
i al barri d'Hostafrancs
a Tarragona i a Lleida
i al barri del Raval.
Hi ha gitanos a Reus,
Girona, Manresa i Mataró
hi ha gitanos catalans
per tot el món"

Kelu: "Por las calles de Manresa" (2015)
"Se que vengo tumbao
que voy siempre regalao
por las calles de Manresa.
Dicen que estoy to zumbao
que me encuentro en to los laos
Si en coneixeu cap altra feu-m'ho saber que n'acabarem de fer la col.lecció!!!
(Moltes gràcies Marc, Núria, Joan, Júlia i Juan)

1 comentari:

  1. La Brigada Fantasma - "Manresa de nit"
    https://www.youtube.com/watch?v=Dc9PBOctRzg

    ResponElimina